e-ticaretin kara kutusu (kitap)


İnternetten takip ettiğim Gaye Or bir uçuşta okunabilecek kadar akıcı ve güzel bir kitap yazmış.

Şuradan indirip okuyabilirsiniz. İlgili yazı da şurada.

e-ticaretin kara kutusu - e-kitap

Kitaptan sevdiğim notları sizinle ayrıca paylaşıyorum.

…Bu noktada yapılan temel hatalardan biri de her departmanın / kişilerin kendi içinde hedef belirlemesidir. Satış ekibi kendine ayrı hedef koyar, operasyon ekibi ayrı, çağrı merkezi ayrı, pazarlama ise ayrı. En tepede ise şirketin genel satış, kâr hedefleri yer alır. Aslında hedeflerin tepeden aşağıya doğru inmesi gerekir. Şirketin ana hedefi satışları %25 artırmak ise departman / kişi bazında bu hedeflerin parçalanması gerekir. Eğer pazarlama ekibi elindeki bütçeyle şirkete sadece %10 daha fazla müşteri getirebileceğini öngörüyorsa ortada bir tutarsızlık var demektir.

Her pazarlama yöneticisinin aynı zamanda marka yönetimine de hâkim olması gerekiyor. Pazarlamaya başladığım ilk dönemlerde marka yönetiminin, pazarlamanın üstüne çıktığı bir dönem olmuştu. O dönemde marka yöneticisi olmak, pazarlama yöneticisi olmaktan çok daha cool(!) duruyordu. Fakat marka yöneticileri ajans ve ürün yöneticileri arasında bir köprü olmaktan öteye de geçemedi. Aradan yıllar geçti ve bu sefer de “pazarlama iletişimi”, marka yönetiminin önüne geçti. Muhtemelen aradan yıllar geçince başka bir şeyler gelip bunların önüne geçecek.

Tasarım! Heyecan verici!

Her pazarlama müdürünün yeni geldiği şirkette yaptığı iki şey vardır; biri markayı revize etmek ikincisi de web siteyi yenilemek. Farklı davranmayı tercih eden çok az pazarlama yöneticisi gördüm.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s