Müşteriyi dönme dolaba bindirmek


Mağazadan alışveriş yapmayı sevmeyen, nefret eden birisiyim.

Teknokrasi’yi kurduğumuzdan beri malesef ofis işleriyle çok fazla zaman geçirmek zorunda kaldım. Kalmaya da devam ediyorum.

İşin tek zevkli yanı alışverişin sonunda mutlu olan ekip arkadaşlarınızın olması oluyor.

Geçen hafta Cevahir KOÇTAŞ’a alışverişe gittim. Spatula almak istedim.

Malesef bulamadım.

Hemen bir  satış temsilcisine danıştım. Spatula nerede diye sordum?

Cevap hemen şuranın arkasında oldu. Cevap verir vermez kafasını diğer yöne çevirdi. Sanki çok işi varmış gibi.

Ardından dediği yerin arkasına geçtim.

Orada yoktu. Hemen başka birisine sordum. O da ileriden sağa dön 30 metre ileride dedi.

Dediği gibi yaptım ama çok alakasız bir yere, mutfak bölümüne çıktım.

Orada sorduğumda ileride sağda cevabı aldım.

Birkaç defa döndükten sonra en başta sorduğum ikinci kişiye geldim.

En sonunda sinirlendim, adam gibi bir yönlendirme yapacaksanız yapın diye çıkıştım.

Tam 6 farklı kişiye sormama ve en son sinirlenmeme rağmen bir kişi dahi bana eşlik edip yeri göstermedi.

Sonrasında kendim gezip spatulayı kendim buldum.

İnanın anlayamıyorum. Hele bir markanın, mağazanın alternatifinin çok kolay bulunulduğu şu dönemde bu tip şeylerin yaşanmasını hiç ama hiç anlayamıyorum.

Kriz var, para yok, çok rekabet var diye ağlıyor tüm markalar. Lakin mağazalarına kadar gelip alışveriş yapmak isteyenlere bu denli özensiz davranmaları beni çok şaşırtıyor.

Ticaret yapanlara tavsiyem, aşağıdaki fotoğrafta oylara sahip çıkan müşahit gibi müşterilerine sahip çıkmaları. Aksi halde batmaya mahkumlar.

tkp

Müşteriyi dönme dolaba bindirmek” üzerine 2 yorum

  1. Şimdilerde çoğu mağazada müşteriler bu çalışanların kendilerinin dibinde dolaşmasına gıcık oluyorlar. Sadece sorduğumu cevaplasın ama benim dibimde dolaşmasın istiyor. O yüzden markalar çalışanlarına bu tarzı öneriyor.

  2. Geri bildirim: 2014’ün özeti ve muhasebesi | Ömer Enis Şen

Bir Cevap Yazın

