Yıllar sonra yeniden Android


İlk Android deneyimimi Samsung Galaxy S2 ile yaşamıştım. Çok mutsuz olduğum için tekrar iOS işletim sistemi destekleyen bir iPhone’a geri dönmüştüm.

Çok sık Google araçları kullandığım için yeniden Android’e geçmeye karar verdim.

Çağlar Çokçetin‘in gazlamasıyla Samsung Galaxy Note 3 aldım.

Cihaz oldukça etkili, hele kalemi gerçekten muhteşem olmuş diyebilirim. Önceki Galaxy Note ürünlerine göre bu son sürüm olmuş diyebilirim.

Özellikle kalemle yazdığınız yazıyı doğru algılama becerisi insanı çok etkiliyor. Kısaca tasvir et deseniz şöyle derim:

Hızlıca kağıda yazdığınız notları daha sonra okuyamazsınız ama Samsung ekranına yazdığınız aynı yazıyı cihaz anlayabiliyor. Hiç de zorlanmıyor.

Gelelim güncel Android izlenimlerime:

İlk söyleyeceğim şey Android’in hala iOS kopyası gibi durduğudur. Henüz iOS’un önüne geçtiği söylenemez. Bunu beceri tarafından düşünüp yanlış yorumladığımı düşünenler olabilir. Lakin kastettiğim beceri karşılaştırması değil. Bir işletim sisteminde çok fazla şeyi yapabilmeniz o işletim sisteminin önde olduğunu göstermez.

Uygulamaların tasarımı, ekranlarda yaşanan mantık hataları amatör bir yazılımın içinde dolaştığınız hissiyatı veriyor.

Android hala yazılımcı kafasında tasarlanmış bir işletim sistemi benim gözümde.

Bir yazılımcıya ”Bana çay getir dersen” çok farklı sonuçlar alabilirsin.

Sana çaydanlığı getirebilir, çay yaprağı koparıp getirebilir. Bir bardağa çay koyup getirse bile kaşığı veya şekeri getirmeyi genelde akıl etmez.

Android’te tam olarak öyle diyebilirim.

Bir diğer eksikliğiyse kurduğunuz uygulamaların çok kötü tasarlanmış ve hatalarla dolu olması. Bunu da birçok ekrana sahip bir işletim sistemi olduğundan diye yazıyor, anlatıyor arkadaşlar.

Şimdilik idare ediyoruz, işletim sistemi ve cihazla ilgili daha fazla deneyimi yazmaya çalışacağım.

Samsung Galaxy Note 3 ile çektiğim video:

Samsung Galaxy Note 3 ile çektiğim bazı fotoğraflar: (Gece ve gündüz)

Yıllar sonra yeniden Android” üzerine 5 yorum

  1. Pek anladığım söylenemez ama
    Bence ilk aldığımız android işletim sistemli Samsung daha iyi idi.
    Yenisi yoruyor beni
    Mesela telefona e posta adresi eklemeye kalkıyorum telefon çıkıyor
    Sansung ta olduğu gini numaraları guruplayamıyorum
    Pratik değil

  2. İstersen hemen değiştirelim dayı 🙂

    Lakin ben sana söyledim, zor alışacaksın diye.

    Sen bana çıkıştın, ben istersem alışırım. iPhone kullanabilirim dedin 🙂

  3. Geri bildirim: Yeni | Ömer Enis Şen

  4. Geri bildirim: 2014’ün özeti ve muhasebesi | Ömer Enis Şen

Bir Cevap Yazın

