İnternetten dönüş olmuyor


Bu cümleyi (bknz. başlık) etkinliklerde internete değer vermeyen, ölçebildiğini sanıp geri dönüşü ölçemeyen marka yöneticilerinden bazen duyuyorum.

Aramızda kalsın çok ama çok kızıyorum 😦

İnternet, mecra olarak size en iyi dönüşleri sağlayan bir kanal olabilir. Yeter ki siz ona değer verin.

Bakın, dikkat edin; iyi kullanın bizimle çalışın vs. demiyorum. Sadece değer verin.

İnterneti dinleyin; buradan gelen geri bildirimleri önemseyin. Burada yer alırken diğer birimlerle entegrasyonu iyi sağlayın.

Sizinle iki farklı başımdan geçen olayı paylaşacağım.

Biri araba ve diğeri otel firması.

Araba markasına açtıkları mikro site, otele de bir blog yazarının tavsiye yazısından ulaştım.

Biri Facebook, Google ve diğer mecralara reklam vererek önüme çıktı, diğeriyse tamamen rastgele spa hizmeti veren otel ararken.

Araba markasının sitesini beğendim ve test sürüşüne katılmak istediğimi belirten bir form doldurdum. Çok geçmeden bana ilgili birimlere talebinizi ilettik diye otomatik mail geldi.

Üzerinden 1 aydan fazla geçmesine rağmen ilgili birim bana hâlâ geri dönüş yapmadı.

Otele gelirsek; online rezervasyon yapmak istedim. Sitesi hata verdi.

İletişim formunu doldurdum, Eylül’ün sonunda yer ayırtmak istediğimi belirttim. 2 aydır cevap yok.

İki farklı marka aynı mantık.

Kim bilir, arabayı test etseydim satın alabilirdim. Bu sayede mikro sitesine harcadıkları parayı çıkarırlardı. Belkide kullandıkça tavsiye eder başkasına aldırırdım. Bu sayede reklam bütçelerini de çıkartabilirlerdi.

İnternete değer veriyoruz, orada reklam yapıyoruz demek sadece medya satın alma excel’ine Facebook, Google reklamlarına şu kadar harcanacak demek değildir. Bunu iyice kafalara yazmak lazım.

Otel hakkında yazacak bir şeyim yok, zaten satın alacaktım. İnternet sitesi açarak bu iş bitmiyor. İşi takip etmek, hele hele bir iletişim formu yaptıysanız gelen mailleri takip etmek lazım.

Günün sonunda iki marka potansiyel müşterilerini kaybettiler. Ay sonu raporlamada marka müdürünün yorumunun şu olması muhtemel: İnternetten dönüş olmuyor.

Peki sizce kimden dönüş olmuyor? İnternetten mi markadan mı?

İnternet bilmeyen pazarlama insanlarına sesleniyorum: Artık interneti ciddiye almanın zamanı geldi de geçiyor…

 

 

Reklamlar

İnternetten dönüş olmuyor” üzerine 3 yorum

  1. çok güzel bir yazı. Ayrıca firmalar, bize nasıl ulaştınız? diye bir anket düzenlemiyorsa internetten dönüş oluyor diyebilmeleri için telefonla her arayanın: -sizi internetten buldum demesi gerekir.

    Örneğin toner doldurmak istiyorsunuz ve kurye çağıracaksınız internetten telefonunu bulduğunuz dolum merkezini aradığınızda onlara ben sizi internetten buldum demiyorsanız firma; – ‘internet sitesi hiçbir işe yaramıyor’ demesi de ayrıca mantıksız.

  2. Tamamen aynı fikirdeyim. Sosyal medya için de geçerli söylediklerin. Firmalar sayfalar açıyorlar, yönetiyorlar ancak yorumlara verilen yanıtlar o kadar zayıf ki, müşterileri uzaklaştırıyorlar. Tek taraflı geleneksel iletişim yöntemlerini değiştirmemiş markalar bunlar. Ben sayfaya yazayım, mesajımı vereyim, gerisi beni ilgilendirmez mantığı. Herhangi bir yorum, eleştiri, talep gelince ne yanıt vereceklerini şaşırıyorlar. Ben o anda şirket içindeki e-mail trafiğini tahmin edebiliyorum 🙂

    Bir önceki yoruma istinaden: Ben bir yeri internetten bulduysam mutlaka ısrarla söylüyorum “sizi internetten buldum, aradım” diye. İnternete daha fazla önem vermelerini sağlamak için 🙂

  3. Harika bir yazı olmuş. Birçoğu hâlâ bunu anlamıyor. İnterneti yalnızca internette varolmak adına ve sadece reklam olanaklarından yararlanmak için kullanmak meyvenin kabuğunu yiyip kendisini çöpe atmak gibi. İşletmeler internetin ve sosyal medyanın etkili bir iletişim ve etkileşim kanalı olduğunu vakit kaybetmeden farketmeliler. Tabi öte yandan interneti ciddiye almakla beraber insan odaklı bir şirket kültürüne sahip olmalılar. Aksi takdirde sorun internetin değersiz görülmesi değil, müşteriye değer verilmemesi ki bu çok daha büyük bir problem.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s