Nasıl bu hale geldik?


20120910-084530.jpg

Türkiye’nin en büyük sıkıntılarından biri hırsızlık. Eve, iş yerine giren cinslerden değil daha büyükleri olan.

Mesela hükümet yolsuzlukları; Cumhuriyet tarihi boyunca başa bela.

Mesela inşaat firmaları; Türkiye’de olan her depremde yüreğimizi dağladılar, canımızı yaktılar çaldıkları malzemelerle.

Mesela metrobüs sırasındakiler; önündekinin sırasını çalmak gurur vericidir halkımız için.

Biz Ramazan’da pide kuyruğunda bile sıra çalan ahmak bir anlayışa sahibiz.

Gelelim taksicilere; Türkiye’nin en büyük hırsızlarındandır. Muhasebeye hırsızlık yuvarlaması terimini sokmuşlardır.

Diyelim Taksim’den Beşiktaş’a yolculuk ettiniz. Ücret 7,20 TL tuttu. Size 8 TL diye okur. 10 TL’ye yuvarlayanınıda biliyorum, gördüm.

3 sene lisede 2 sene üniversitede muhasebe gördüm böyle bir yuvarlama şekli ile karşılaşmadım.

Banka kartlı sisteme geçmemelerinin tek sebebi ülkemize kazandırdıkları bu yuvarlama şeklidir diye düşünüyorum.

Gelelim dün yaşadığım farklı bir örneğe. Hırsız taksicilerin geldiği son noktayı aktaracağım size.

Beşiktaş’tan Gaziosmanpaşa’ya taksiye bindim. 32,50 tuttu. Daha önce alamadığım fiş için 50 TL kesmesini istedim. Kabul etti.

Fişi kesti. Para üstü olarak 5 lira verdi.

Kaç para tuttu dedim. 33 lira dedi.

Eee? Neden 5 lira veriyorsun?

Cevap: 50 liralık fiş kestik, sen 50 almayacak mısın şirketten?

Resmen dumur oldum. Al fişini, kes 33 liralık, ver 2 liramı dedim. Ben kendi şirketime kesiyorum, birini düdüklemiyorum diye ekledim.

İşte taksicilerin, toplumun geldiği son nokta: Kopar koparabildiğin kadar mantalitesi.

Banka soyan adam mı var. Bu toplum engellemek yerine vaay götürüyorsun, bizide gör diyecek kadar aşağılık hale geldi.

Tecavüz vakalarını duyuyorsunuz. Bir kadına en az 5 kişi tecavüz ediyor, tekil tecavüz sayısı çok az. Neden birden fazla oluyor dersiniz? Biri ederken diğeri farkediyor. Zamanla ağızdan ağıza yayılıyor. Fehmi bir dahakine bizde geliyoruz diyor ağzından salya akıtarak.

Aynı toplum çalan yöneticisinide kabul etmiş, bağrına basmış durumda. Bir gün benide görür hayaliyle yaşıyor. Kendinden yola çıkarak zaten herkes çalıyor diyor.

İnanın çalmayanlar çok ama çok az.. Onlarda sinirlenerek, stres yaşayarak ömürlerinden çalıyorlar…

Neden bu hale geldik? Biz nasıl bu kadar gaddar olabildik? Bir bilen var mı?

Bir Cevap Yazın

