Kolonoskopi deneyimi


Kolonoskopi nedir derseniz hastanenin kısa açıklamasını aktarayım:

Kolonoskopi, içi boşluklu bir organ olan kalın bağırsağın kolonoskop denilen bükülebilir bir aletle incelenmesidir.

Peki neden yapılır?

Ailesinde kolon kanseri olduğundan bu riski taşıyanlar için ve bağırsak (sindirim) problemi yaşayanlar için.

Ben her iki neden için oldum.

Gerçekten çok ciddi bir deneyim. İnsan bir yaşına daha giriyor 😛

İlk olarak size bir ilaç veriliyor. Gidip eczaneden alıyorsunuz. Kimine 2 kimine 3 tüp ilaç olabiliyormuş. Sağolsunlar bana 3 tüp verdiler. Bu ilaç bağırsakların tamamen temizlenmesini sağlıyor. Pazartesi günü sabah 9’da gireceğim kolonoskopi için cumartesi gününden diyete başladım.

Diyette neler var?

  • Katı yemek yok (ekmek, et vs.)
  • Bol bol su
  • Çorba (süzülmüş olmalı)

Pazar günü (kolonokopiden bir gün önce) sabah kahvaltısında çorba içiyorsun.

Veee. İşte başlıyor.

Öğle yemeğinde bir kap çorba içiyorsun. Ardından ilk tüpü içiyorsun.

İlacın tadını tasvir etmem gerekirse zeytinyağı ile limon karışımı diyebilirim. Çoğu hasta içemiyormuş ben tadına bayıldım 🙂

İlacı içtikten sonra yaklaşık bir saat herhangi bir hareketlilik olmuyor. 1 saat dolduğunda tuvalet ve sen bir bütün hale geliyorsunuz 🙂 Arada bol bol su içmeyi unutmayınız. Operasyon çok daha sağlıklı ilerliyor.

Şiddetli ishal başlıyor.

Akşam yemeğine kadar böyle devam ediyor.

Akşam yemeği (bu sizin son yemek şansınız) yine çorba ile geçiştiriliyor. Belki meyve suyu falan yanına içebilirsiniz. Ardından yine ilacı alıyorsunuz.

İshal harekatı iki katına çıkıyor.

Arkadaş bu bağırsak ne kadar büyük bir şeymiş yap yap bitmiyor diyorsunuz.

Vee son: Altın vuruş.

Gece yatmadan önce son kez bir tüp daha içiyorsunuz. Hastaneden verilen kağıtta yatmadan önce diyor. İlacı içtikten sonra yatmak diye bir şey yok ki? 🙂

İshal beyaz su haline gelene kadar tuvalete gidip geliyorsunuz. 🙂

Sabah oluyor. Operasyondan önce 2 saat önce su ve yemeği kesmeniz gerekiyor. Aç ve susuz bir şekilde girmeniz lazım.

Operasyon sahasına geliyorsunuz 🙂

Size bir önlük veriliyor. Arkası açık, çok ferah 🙂

Sizi bir odada ağırlıyorlar. Poponuzdan içeriye lagma denilen bir ilacı sıkıyorlar. 10 dakika bekliyorsunuz ve ardından onuda tuvalete boşaltıyorsunuz.

Sonra bir sedyeye uzanıyorsunuz. Kolunuzdan ilaç veriliyor. Başka hiçbir şey hatırlamıyorsunuz.

Operasyonun bittiğini vs. hiç anlamıyorsunuz. Size akşama kadar araba kullanmamanızı bankacılık işlemi yapmamanızı söylüyorlar. Yapmayın zaten, ne gerek var.

Çıktıktan sonra karın ağrısı oluyor. Bunun nedeni içeriye sokulan borunun bağırsağı şişirmesi ve hava yapması. Sonra bunu çok afedersiniz yellenerek çıkartıyorsunuz.

Süreç inanın zor değil ve riski oldukça az. Birçok kişinin kolonoskopiden korkarak doktora gitmemesi beni bu yazıyı yazmaya sevk etti.

Belki iğrenerek okudunuz, belki ne alaka Ömer dediniz ama kolonoskopiye girmeden önce internette detaylarını aratan kişiler artık bu yazı ile karşılaşacak ve kulaktan duyma değil bizzat yaşayandan bir deneyim okuyacaklar.

Sonuçlarıma gelince: Şükürler olsun tertemiz çıktı. Umarım sizinde sonuçlarınız tertemiz çıkar.

Kolonoskopi deneyimi” üzerine 63 yorum

  1. öncelikle geçmiş olsun. iç rahatlatıcı yazınız için sizi takdir ettim, daha sonra yaptırması gereken kişiler için yerinde olmuş.

  2. Aynı endişeleri bende yaşıyorum şu anda yazının birazda olsa rahatlatıcı oldu teşekkür ederim.Deneyim yaşayanların anlatmaları çok daha önemli.

  3. Peki sonucta bagirsakta sizinti varsa Ne olacak? Ondan sonra ne gibi operasyon oluyor? Ve operasyon bayiltarakmi yapiliyor??

  4. ve.arkadaş
    ömer bey çok teşekkür ederim sizin yazınız hem çok güldürdü hemde rahatlattı. geçmiş olsun

  5. 3 kez oldum bende.hazırlığı biraz üzüyor.ama tanısal faydası 1. sırada mecbur katlanılır.gireceklere tavsiyem hazırlanırken dinlenik olun ve yapan dr. dan uyutulmayı isteyin.

  6. Geri bildirim: Bir Kolonoskopi Deneyimi –Ömer Enis Şen | Kanserle Dans

  7. yazınızı okuyunca rahatlamıştım ama maalesef benım için tam bır işkenceydı….3 gün perhız ve ılaclar hergun tuvaletle tam bı butun oluyorsunuz.nıhayet bugün kolonoskopı gunuydu devlet hastanesınde tabııkı bayıltmadan dayanılmaz ağrı ve acı polıt alındı patolojıye göndrıldı …bu kadar acı ve işkencenın sonunda inşallah temız çıkar…sızlere tavsıyem bayıltmdan kesınlıkle yaptırmayın…hala karın ağrısından oluyorum..

  8. Ben az önce çıktım kolonoskopiden eve geldim 🙂
    Herkes gibi bende çok korkuyordum ama hiç gerek olmadığını gördüm,Makatta çatlak vardı ve inanın bütün kolonoskopi evresince(hazırlık ilaçlar vesaire) makat ağrımın binde biri kadar acı çekmedim..Kolunuza açılan damar yolundan sonra herşey bitiyor, bir anda tatlı bir uykudan uyanıyorsunuz vebiraz dinlenip evinize gidiyorsunuz.Kesinlikle korkmayın

  9. Omer bey tesekkurler. Ben de carsamba sabahi girecegim kolonoskopiye. Korkum yok. Pek hastaneden korkmam. Sadece sorum operasyon sonrasi beslenme nasil basliyor?

  10. Kolonoskopi olalı 3 gün oldu malum oruçta tutuyorum kolonoskopi sonrası ilk dışkılama ne zaman oldun

  11. Ömer bey merhaba, hangi hastane de yaptırdınız acaba ? Ben Göztepe SSK ‘da yaptıracağım. Bu uyutulma olayı her hastanede yok deniliyor. Bilerek mi yapılmıyor, veya sakıncası mı var. Ya da imkanları mı yok.

    Ayrıca oruç tutmanın bir sakıncası olabilir mi ? Hem orucu bozduğu da söyleniyor.

  12. Özel bir hastanede oldum.

    Malesef bende öyle duydum, bazı hastaneler uyutmadan yapıyorlarmış. Uyutulmayı isteyin. Özellikle belirtin. Ek bir ücret ödendiği söyleniyor.

    Kesinlikle oruçlu olmamanız gerekiyor. Hatta önceki 2-3 gün oruç tutmamanız gerekiyor.

  13. herkeze geçmiş olsun dileklerimle crhon ve ibs hastası olarak cuma günü kolonoskopi oldum tabi hatırlamıyorum devlet eğitim araştırma hastanesinde uyutularak uygulanan şlem sonrası gayet normal ağrısı az olarak eve geldim katlanılmayacak bir ağrı değil di ama uyutulmayı özellikle istemek gerekiyor yoksa uyutmadan yapılıyor. uyutulmak içinde ayrıca bir ücret ödemedim . ertesi günde ilk dşkı çıkışı oldu hafif ağrılarım var ancak zaten barsak hastası vede ileus ameliyatı sonrası konan yamaların gerginliğinden kaynaklı normal günlerde aynı ağrıya benzer olanları yaşadığım için sıkıntılı bir durum söz konusu değil bilgi vermek acısından yazdım bana ne diyet nede ilacın tam kullanımı anlatılmadığından barsak temizliği yetersiz olarak suboptumal bir inceleme yapıldı diyet ve ilaç kullanımızı iyice sorun öğrenin ilk deneyimimdi ama yinede patalojik bir duruma rastlanmadığı belirtilmiş sağlık dolu günler dilerim.

  14. kolonoskopi olalı 5 gün falan oldu temiz çıktı ama ishalim geçmiyor neden acaba

  15. Bende yaklaşık 1 yıl önce yaptırmıştım üstelik sakinleştirici yaptırmadan , ancak endoskopi ile kıyaslanınca hiçbir problem yaşamadım denebilir en zor olanı bence hazırlık süreci , birkaç gün sonra bu kez sakinleştirici ile endoskopi ve kolonoskopiyi ard arda yaptıracağım sonuç umarım problemsiz olur herkese geçmiş olsun diyorum büyütülecek kadar değil

  16. merhabalar yazı çok ıyı olmuş ben açıkcası çok rahatladım. Bir sorum olacaktı. 18.12.2014 tarıhınde kolonoskopiye girecegım ama ben pazartesi gununden berı katı gıda agzıma koymuyorum cok açıktım bisküvi cayla yumusatıp yesem bir şey olur mu.

  17. Benim annemde girecek bu cuma malatya devlet hastanesinde iki gündür diyette yarın son diyet günü bide tansiyon hastası olduğu için sürekli dengesizlik oluyor tansiyondan dolayı çünkü ilaç kullanamıyor. Benim annemibin gaitada gizli kan çıktı ne yese büyük abdeste çıkıyor inşallaaahhh önemli bişey değildir çok korkuyoruz kolonoskopi işlemindende ayrıca korkuyoruz ama sizin bu yazınız biraz işlem için rahatlattı beni sabah işk işim anneme okumak

  18. Iki kez yasadim.biri Turkiyedeki film cekmek icin olani.kirec gibi su cikmisti.vede ben o hun etek giymedigim halde , fermuarli etekli bagirsak filmim.ki ben bunu sonra farkettim.ameliyat dediler.bagirsagin bir yerde daraliyor. Sonra ingiltereye geldim durumu soyledim.kolonoskopi oldum
    Surec aynen sizinki gibi , benim yari gozum acikti.ogrencilerde vardi, hoca onlara anlatirken bende merakla nerde nerde diye soruyordum 🙂
    Ingilteredeki macera idi cokda komikdi sizin yazinizi okurkende cok guldum.basima gelenlere tercuman olmussunuz.
    Ama benimkinde bir iki ani var.burda perde ile sedyeleri ayiriyorlar.davul gibi sis karnim, hemsire rahat ol diyor bitak birak, birakdim.yan perdede bir kadin hareketlendi.bu neydi siz kolonoskopidenmi ciktiniz evet dedim. Is kadini makyajli is cantasi felan.dondu hemsireye sordu “ben aynisindanmi olucam? Evet dedi hemsire.kadin benim toplantim var yapamam diyerek giyinerek kacti😉😂😃
    O ara arkadasim koridorun ucunda beni soruyor ciktimi diye, ben o ara salmisim😨
    Arkadasimin yaninda oyle kabahatim olmadi ama suzan aaa bu bizim arkadas cikmis dedi.😄 bunu bana anlatti yerlere yatiyoruz her anlatigimda.ben masumum ama onlar nasil duymus? ( ev küçük olunca , sonuc kimlik karti)
    Bencede korkmaya gerek yok.yari uyanik da bile birsey olmuyor.ilerki yasaminizda , gaz cikaramama sorunu gibi bir durumda yasamiyorsunuz birileri gibi😉 bir kamera lazim size dyorum.
    Bu arada , bende temiz cikmistim. Fermuarli etekli hatun kimdi bilemem.kesiceklerdi beni !!!
    Bugun göğüs kanseri ile bogusacak biri olarak , göğüs kontrolunuzde kola altlarinizida iyi taniyin.belirtiler kitle haric kol alti bircogunu vermis.😢 neyseki erken teshis.insallah yenicem.
    Ph seviyenizi 7 lerden asagi dusurmeyin bol su, ve zerdecali hayatiniza sokun lutfen.
    Bol sifali gunler saime küçük

  19. bnde 2 gün önce yaptırdım. oncesi ve sonrası zordu .bnmde uyutularak yapıldı.kolonoskobi uyutularak ypılıyrsa hiç birsey hatırlanmıyor korkulucak bişey degil.ama o diyet ve öncesi ..verilen ilaçlar berbttı.tam 3 klo vrdım ………:)))

  20. Gecmis olsun yazin biraz olsun rahatlatti. Yarin kolonoskopi olacagim. O ilaclarda cok kotu. Aksama 2tup beraber icecegim. Yarina insallah Allahin izniyle rahat bir sekilde girer cikarimda insallah birseyimde yoktur amin Allahim.

  21. Geri bildirim: Bir Kolonoskopi Deneyimi –Ömer Enis Şen

  22. Benim canimda biraz tatlıdır, yapamam diye düşünüyordum, anestezi istemistim öncesinde, ancak devlet hastanesinde böyle bir imkanin olmadigini söyledi doktor, biraz paniklemistim açıkçası, kesin canim cok yanacak dedim kendi kendime, oyle dusunurken kolumdan vurulan iğneyle sersemledim o an, evet canlı canlı yapildi bana, bir iki ah uh dedim ama sandigim kadar acili değildi, boşuna büyütmüşüm gözümde, nerdeyse cikacaktim, iyiki yaptirmisim, temiz çıktı sonuçlarım, sadece 2 gun dogru duzgun bisey yememek, sürekli tuvalet ihtiyaci canimi sıkmıştı, ama saglik için bunlarin lafi bile edilmez. Herkese gecmis olsun, sağlığınızı sakın ertelemeyin.

  23. Bana da bir şey yok sadece iltihap var o da çölyaktan dediler ama şikayetlerim yıllar sonra bitmek yerine daha da arttı kanser türlerini belirtilerini araştırmaktan yoruldum bu konuda iyi bir doktor var mı yardımına başvurabileceğim ?

  24. Bende bugün itibarıyla kolonoskopi oldum şişli etfalde uyutma falan yaptırmadım canlı canlı allahın icraatını seyrettim biz nasıl varlıkmışız hayretler içerisinde kaldım prosuduru uygulayın tevekeltu alallah deyin girin çıkın bitsin.

  25. arkadaşlar ben de yarın olacağım, ama korkuyorum herhangi bi zarar verilir mi bağırsağa diye. yani ufak yırtık delik falan olur mu diye çok endişeliyim.

  26. Bende kolonoskopi oldum.bayrampasa devlet hastanesinde.uyutip yapıyorlar.hicbirsey anlamiyorsinuz. Bende polip çıktı.pataloji sonucu bekliyom. 1 Şubat belli olacak.korkmayin.soracak sorusu olan varsa telimi birakayim. 05355626511.sakin aksatmayin

  27. Teşekürler ömer bey eğlenceli bir yazı olmuş.2 gün sonra kolonoskobi olacağım içim biraz rahatladı ve bilgilendim.

  28. Teşekürler Ömer Bey eğlenceli bir yazı olmuş.2gün sonra kolonoskobi olacağım içim rahatladı ve bilgilendim.Doktorunuza güvende önemli tecrübeli olmalı kesin tanı koyabilmeli tekrarlanması gerekmemeli.Müthiş bir doktorum var beni ve hastalığımı çok iyi tanıyor.Diğer doktorlarda Prof.Dr Hülya Çetinkaya gibi empati kurabilmeli.Şiddetle tavsiye ediyorum ve keşke daha önce gitseydim diyorum.Sizleri düşündüğüm için bu yazıyı yazdım arkadaşlar.

  29. Kolonoskopıden cıktım bnde cıktıktan sonra kıvranmadan duramıyorsunuz ne ıslemı yok araba kullanmaymıs 4 gun oldu haken kıvranıyorm ve yurutemıyorum

  30. Yerinde bir yazı teşekkürler. . Yalnız şişkinlik ve operasyon sonrası ağrılar ne kadar sürüyor? ?

  31. bağırsak iltihabı vs şüphesinden 5 nisanda kolonoskopi olacağım evet yazınız çok güzel ama hala çok korkuyorum hastanede tam anestezili operasyonu çok geç tarihe verdikleri için ben canlı olacağım bunun da çok büyük etkisi var sedasyon aldıktan sonra sersemleme derecesini merak ediyorum ve o şort beni çok korkutuyor deneyimi olan cevap yazarsa çok sevinirim

  32. Ben kolonoskopi olalı 2 gün oldu diskilayamiyorum makat sürekli dışkılama reflex inde ama çıkış yok dayanılamayacak düzeyde agrim var kolonoskopi sonucu 2 derece hemoroidim var bu ağrı gecicimi fleet enema da yaptım ağrı devam ediyor.

  33. Teşekkürler yazı ve bilgilendirme için evet arkadaşın anlattığı gibi çok kolay ağrısız sızısız geçiyor çünkü bende daha dün kolonoskopi yaptırdım öncesinde kulaktan dolma bilgiler aldım ve pireyi deve yapıp insanı ürkütüyorlar rahatlıkla kolonoskopi yaptırabilirsiniz

  34. Arkadaşlar neden ne yiyip ne içtiğiniz paylaşmadınız nasıl olduğunu değil ne yapılacağını anlarsınız daha faydalı olacaktır 5.kez kolonoskopi olacak eşim ama kısımlarda yeterli temizlik olamıyor 6 gün aç kaldı olmadı en son hastaneye yaptığımızda 4 gün aç bıraktılar yine olmadı ne yapabiliriz bizi bilgilendirirseniz sevinirim

  35. Merhaba ben bir kaç saat oldu çıkalı ne yiyip içme gerektiğini bilmiyorum midem çok bulanıyor ve ağrı yor ne yapayım bu günü nasıl kolay atlatabilirim ağrı ve bulantiyla nasıl baş edebilirim ve sizce ne zaman geçer bu ağrı ve bulantı? ?

  36. selam yarın ben de gireceğim acil cevap çorba derken hangi çorbalardan kasdediyor sunuz

  37. Kolonoskopiye son 1 günüm kaldı.tedirginliğimi anlatamam…. bu yazı inanılmaz rahatlattı diyebilirim.olayı deneyimlenmiş birinin anlatması çok farklı… teşekkür ederim 😊

  38. Kimse koloskopi oldum agrim yok diyor yahu nasil olmaz insanin icine yabanci cisim giriyor ve hava basiliyor ne kadar anaztesi yapsalarda uyandiktan sonra Karin agrin mutlak oluyor

  39. Mrh ben emre suan almanyadayim yarin kolonoskobi olacagim cok korkuyorum insallah bisey cikmaz

  40. Hic korkmana gerek yok arkadasim ben bir ay oldu olalim uyuyorsun 20 dakika veya daha az sürüyor anlamiyorsun nasil oldugunu..sadece bir tavsiyem olacak ona dikkat et iki gün hafif yemek ye ve tika basa yeme corba ic ekmek bile yeme arkadasim bagirsaklarin bos oldugu icin hemen yemeklere saldirma gecmis olsun

  41. Çook teşekkür ederim bir haftadır araştırıyorum sizin kadar güzel anlatana rastlamadım

  42. Merhaba bende kolonoskopiye giricem nasil oldugunu arastiayim dedim sizin anlatiminiza denk geldim .bu kadar guzel anlatilir mi biranevvel giresim geldi :))) beni guldurdunuz Allah da sizi guldursun.

Bir Cevap Yazın

