Facebook Like Ad ne kadar mantıklı?


Bu konu hakkında uzun zamandır yazmak istiyordum ancak vaktim oldu.

Facebook, Timeline ile beraber sayfalar hizmetinde büyük değişikliklere imza attı.

  • Sekmeler tabiri caizse çöp oldu (bakınız)
  • Google aramalarına kısıtlamalar geldi
  • Markaların içeriklerini ikinci plana atma ve daha az görünmesini sağlandı
  • İçerik reklamlarına ihtiyaç doğdu

Bu değişiklikler ile Facebook çok daha içine kapandı ve maalesef markaların gözünde paragöz algısı yarattı.

Timeline sürecine kadar markalar kontör, cep telefonu, araba vs. dağıtarak, büyük medya satın almalar yaparak like sayılarını artırdılar. Bu sayılar ile övünmeye başladılar derken bir anda para ile getirdikleri kişilere ulaşamayacaklarını gördüler.

Bunun için artık biraz daha para veriyor olmaları gerekiyor.

Bu değişiklik benim tarafımda Facebook Like Ad’in mantıksız hale geldiğini düşündürdü.

Bilmeyenler için Facebook Like Ad nedir?

Sayfanızı beğenen kişilerin arkadaşlarına sizi öneren bir reklam modelidir. Yukarıdaki örnek ile zaten her gün rastlaşıyorsunuzdur. İşte tam kendisinden bahsediyoruz 😉

Sayfanıza para verip hayran kazandırıyorsunuz, ardından bir daha reklam verip hayranlarınıza içerikleri göstermek zorunda kalıyorsunuz. Ne kadar mantıklı?

Timeline ile beraber sayfalara gelen google ziyaretçisi neredeyse 0’a iniyor, girdiğiniz içerikleri hayranlarınızın %10’u görüyor, sekmelerinizi dolaşan sizinle etkileşen kalmıyor..

Facebook, Timeline ile daha fazla para kazanmak istedi ama bu platforma değer katan markaları ise çok zor durumda bıraktı diyebiliriz ya da markalara buranın patronu benim mesajı çok ağır geldi.

Benim Facebook ve markalara önerilerime gelirsek.

Facebook tarafına:

  • Facebook’un sayfaları web sitesi gibi konumlandırması gerekiyor. Mesela sayfalarımızdaki içeriklere Google ve diğer sitelerden kaç kişi gelmiş göremiyoruz. Sadece genel sayılar görüyoruz. Daha detaylı istatistiklere ihtiyaç var. Şayet sen yapamıyorsan diğer platformların analytics kodunu koymamıza izin ver, oradan takip edelim.
  • En azından sayfalarımızı yeni like edenlere içeriklerimizi çok daha fazla göstermemizi sağla.
  • Sayfalarda daha fazla etkileşim için yarışmalara izin ver.
  • Moderasyon için çok daha gelişmiş api’ler sun.

Markalar tarafına:

  • Artık muz 5 lira içerikleri girmeyin.
  • Daha fazla hayran kazanmak yerine içeriklerinizin çok daha fazla duyurulmasına çalışın.
  • Facebook uygulamaları yerine kullanıcıların FB connect ile girebileceği mikro siteler tasarlayın.
  • Facebook reklamlarınızın sonuçlarını gün gün takip edin veya ajansınızdan rapor isteyin.
  • Hedeflemelerde çok dikkatli olun. Doğru kitleye ulaşmak çok önemli. Mesela üniversite tercihinde bulunacak öğrencilere Facebook’tan ulaşmak zor. Onun yerine arama motoru reklamlarını tercih edin.
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s