Mutluluk tercih sebebidir, veremezsiniz


Bugün buna karar verdim: Mutluluk kişinin tercihinde olan biridir. Mutlu olmak istiyorsa mutlu olur. Kimse kimseye mutluluk veremez.

Bugün buna kendimi inandırdım. Siz deyin aylar ben diyeyim yıllarca kendimi kandırdığımı fark ettim. Eşin dostun etrafımdaki insanların beni bir bir kandırdığını gördüm.

Hani birini herhangi bir acısında teselli edersiniz ve dönüp çok teşekkür eder. Ardından vicdanen rahatlarsınız. Onu mutlu ettiğinizi sanarsınız. Halbuki bu dünyada kimsenin bir başka kimseye pek nüfus edebildiği yok.

Sadece ve sadece tercihler var.

A kişisi mutlu olmak istiyorsa mutlu oluyordur. Kimsenin kimseye bunu verebilecek gücü yok.

Kocaman bir yalan ile yaşıyoruz farkında değiliz…

Mutluluk tercih sebebidir, veremezsiniz” üzerine bir yorum

  1. Üç aşağı beş yukarı böyle, ama her zaman değil bence. O yüzden bu ifadeler çok keskin olmuş. Bazı insanlar etkilenmeye daha açıktır. Etkilenir, ama tercih ettiği ya da etmediği için değil. Sadece öyle olduğu için, etkilenmeye açık olduğu için etkilenir. Ve bu her zaman her ikinci şahsa göre de böyle olmayabilir. Senden etkilenirim, başkasından etkilenmem. O zaman senin mutluluğun beni de mutlu edebilir, ya da hüznün beni hüzünlendirebilir. Ama bu illa ki benim tercihim midir? Bence değildir. Ve bence her şeyi böyle keskin ifadelerle, keskin kategorilere koymaya çalışman biraz da senin bazı şeylerden etkilendiğini, belki de kötü yönde etkilendiğini gösteriyor. Hayal kırıklıkların mı oldu bu kadar ki son zamanlarda her şeyi belli anlam kalıpları içine keskince oturtmaya çalışıyorsun? Duyguları(nı) anlamlandırman güzel ama neden onlara sınır koyma gayretindesin, ben de bunu merak ediyorum.

Bir Cevap Yazın

