Yakın zamanda blog yazıyorum diyenin sokakta suratına tükürülecek


Öncelikle daha önce twitter’dan yazdığım mesajlara açıklık getirmek istiyorum;

Blogunu daha dün açıp markalara giydirmeye başlayanları Allah ıslah eylesin.

Burada bahsetmek istediğim bir hata idi esasında. Maalesef benimde zamanında düştüğüm büyük hatalardan biri: ”Blog yaz, bak markalar bile tanıyor artık.” dememdi. Bu mecraya fayda sağlamak, faydalı içerik üretmekten çok ne olursan ol gel bak markalar seni dinler dememiz büyük yanlış sanırım. Ben bundan bahsetmek istedim. Olay nerelere gitti. Yoksa kimin ne yazdığı hiç umrumda değil. Umrumda olsaydı her gün sinir krizleri geçirirdim herhalde.

Şurada ise minik bir filtre önerisinde bulundum;

Markaların bloglara ilgisinin arttığı yıllardan sonra yazmaya başlayanları iyice tartmak lazım. Onlar blogcu değil fırsatçı olabilir.

Yine bu mesajda yakındığım mesele bedavaya gezmek, tozmak, film izlemek isteyenlerin düzenlenen kampanyalar sayesinde bir blog açma ile hedeflerine ulaşabilir hale gelmesidir.

Yakın zamanda bir marka sosyal medyanın en etkili çalışmalarından birine imza attı. Etkinliğe ben de katıldım. Lakin kısaca etrafıma baktığımda doğru düzgün ne bana ne de sosyal medyaya fayda sağlamış blog yazarı göremedim. Bir yanımda tüm tecrübelerini karşılıksız yazan, her gün bizi yeni fikirlere koşturan blog yazarları varken sülük gibi sponsor arıyan bir güruh ile aynı oksijeni tüketmek pek faydalı bir şey olmasa gerek.

Ve maalesef bu arkadaşların çok daha fazla sesi çıkıyor. Her ne kadar çıkan ses friendfeed’te yankı yapıp dursada… Bu siteye gelen gazetecisi, üst düzey yöneticisi vs. blog yazarlarını toplu halde yaftalayarak çekip gidiyor. Haklılar mı haksızlar mı?

Esasında tüm meseleyi Özgür Alaz özetlemiş;

‘goze batmak’ ile ‘goze carpmak’ cok farkli.

Gelin hep beraber düşünelim… Ne faydamız oldu diye? Sonra kendimize şunu soralım: Şayet markalar blogcuya özel kampanyalar düzenlemese blog tutar mıydım? Şayet insansan cidden sor bunu kendine…

Yoksa kaçınılmaz sona az kaldı…

Biz blogları çocuğumuz olarak belledik…  Çocuk sevgi ile beslenir, çocuk sevgi için, şevkati keşfetmek için yapılır. Kemal Sunal’ın bir filminde yaptığı gibi her çocuk başına devletten para koparmak için çocuk yapılmaz…

Bir Cevap Yazın

