Sosyal ağlara ne faydam olmuş?


Bir süredir bunun muhasebesini yapar haldeyim. Başlığı sosyal medyaya ne katkım olmuş diye atacaktım ama o ismi duyup kene gibi yapışanlar var. Kimseyle uğraşmak için inanın zamanım yok. Genellikle veriyorum bloğu kurtuluyorum.

Peki ”Sosyal ağlara ne katkım var?” sorusu nereden geliyor. Bu soruyu Uğur Özmen’in yazdığı şu yazısından beri düşünür haldeyim.

Esasında işi sosyal ağlardan çıkarıp genele vurduğumuzda benim en çok şikayetçi olduğum gazete ve televizyonlarda her gün verilen trafik kazası, cinnet vs. haberlerinin sığlığı idi. Her gün bu haberleri okumak ve dinlemenin bana bir faydası olmadığını öğrendim. Bu sığ haberler yüzünden kaçırdığımız birçok şeyin olduğunu defalarca arkadaşlarıma anlattım.

Klasik medyadan çıkıp bizimde üretici olduğumuz sosyal ağlara geldiğimizde geçte olsa bizimde sığ bir içerik ürettiğimizin farkına vardım. Geç oldu ama…

Geç oldu diyorum çünkü sosyal ağlardaki varlığım sanki yıllardır varmış gibi geliyor. Google’da Ömer Enis ŞEN diye arattığınızda 400.000’den fazla sonuç çıkıyor. Benden daha fazla kazanan ülkeye büyük faydaları dokunmuş bir çok insana yön gösteren, idolü olan Ali Sabancı’nın bile ismi aratıldığında google’da 233.000 sonuç çıkıyor.

Peki benim ne zorum varda bu kadar sonuçta yer alıyorum. İlk bakışta kendime yaptığım yorum laf kalabalığısın.

Bugün kendime yönelttiğim acı ama gerçek soru şu oldu. Geleneksel medyanın verdiği sığ haberlerin yanında senin bunu yedim, şunu yaptım haberleri ne kadar faydalı?

Kendimi sorgulamak yerine takip ettiğim twitter ve friendfeed arkadaşlarımın girdilerine şöyle bir göz attım. Bunu yedim, acı çektim, mutlu oldum, gezdim tozdum, çok eğlendim vs. girdilerini gördüm. İlk baktığınızda birçok insandan haberdar olmak bunlar benim arkadaşlarım sanırım desenizde sizi ilgilendiren herhangi bir tarafı bence yok. Bu dikizcilikten aşağıladığımız BBG evlerinden farksız. Bir gün a kadınına sarkan bir erkek arkadaşını ertesi gün b kadınına sarkarken görmenin veya tam dersi durumun ne bana ne de kimseye pek bir faydası yok gibi.

Tam olarak burada gazetecilerin burada şikayet ettikleri kalitesizliği anlamaya başladım. Her ne kadar bu ülkede birçok darbenin, düzenbazlığın örtbas edicisi olan bu yayın organları diğer taraftan kemikleşmiş bir yayın ahlakına sahip oldukları bir gerçek. En azından sorumlu oldukları bir gündem ve süreklilikleri var diyelim.

Peki bu işin içinden nasıl çıkabiliriz?

Akıl vermeyi hiç sevmem, tavsiye etmekten çok korkarım. Yarın bakarsınız şimdiki yarattığımız sığ içerik milyon dolar eder bu yazıyı yüzüme vurursunuz utanırım. Kendi adıma konuşmak ve benim yapacaklarımdan bahsetmek isterim.

Twitter ve friendfeed uygulamalarını cep telefonumdan ve bilgisayarımdan kaldırdım. Her sıkıldığımda friendfeed ve twitter’a bakmak yerine çıktısını aldığım makalaleri ve satın aldığım kitapları okuyorum.

Google reader’da takip ettiğim blogları listemden çıkardım. Sadece ilgili olduğum anahtar kelimeleri seçerek (internet, facebook, teknoloji vs.) bunların geçtiği blog yazılarını ve internet sitelerini google alert ile takip etmeye başladım.

Bunun yanında wordpress.com gibi benzeri ücretsiz blog servisleri veren hizmetlerin istediğim etiketleri seçerek içeriklerini takip etmeye devam ediyorum.

Bakalım hayatımda neler değişecek?

Sosyal ağlara ne faydam olmuş?” üzerine bir yorum

  1. Geri bildirim: Yakın zamanda blog yazıyorum diyenin sokakta suratına tükürülecek « Ömer Enis

Bir Cevap Yazın

