Bir şey istemiyorum…


Dün gece arkadaşımla oturup uzun uzun sohbet ettik. Bana insan ne isterse onu alır diye nutuk atmaya başladı. Çok istersen cidden olur diyerek bir önce kurduğu cümleyi pekiştirmeye başladı.

Bir insan kadın isterse elde eder, iş isterse para kazanır, huzur isterse kazanır.. Sabaha kadar bu nutukları dinledim.

Bana dönüp ne istiyorsun bu hayattan dediğinde ”istemiyorum” dedim. Her ne kadar herkes bir şey ister dese bile ben hepsini red ettim.

Bu sabah ofise geçerken geriye gittim.

Okula başlamadığım yıllarda abim eve çok sevdiğim ninja kaplumbağa maskesi getirmişti. Çok istiyordum o maskeyi takmayı. Annemden izinsiz alındığı için hemen saklanması gerekiyordu. Onu takıp dışarılarda gezmeyi arkadaşlarıma göstermeyi o kadar çok istedim, bilemezsin. Fakat annem elimde yakalar yakalamaz sobaya attı.

Okumaya çok özenirdim. Okula başlayıp okumayı öğrenmeden önce gazetenin ters olduğunu anlayamadan okuyormuş gibi yapardım. Okumayı ilk söktüğüm günden beri Tommiks Teksaslara merak salmıştım. Birde Türkiye Çocuk dergisi vardı. Onu alırdım. Sabah akşam annemden gizli okurdum. Hep istediğim şey o dergileri, kitapçıkları tüm sayılarını toplayabilmekti.

Lakin annem onları da yaktı. Daha öncede yazmıştım; annem şimdilerde keşke kardeşin senin gibi okusa da tommiks teksas alsam ona der.

Babamın bana aldığı ilk hediyeyi dün gibi hatırlıyorum. Araba taşıma tırı. İki katlı ve içi araba dolu. O hediyeyi hep saklamak istedim ama olmadı. Mahallede çalındı, kayboldu.

Yine ilkokulda Atatürk defterim vardı. İçine en güzel Atatürk fotoğrafları yapıştırıyordum. Ben onu ilkokuldaki aşkımla yapacağım çocuklarımıza saklıyacaktım. Yırtıldı gitti.

Ortaokulda en güzel arabaları yapıştırdığım bir defter vardı. Bir tarafına spor arabaları, bir yanına yarış arabalarını bulup yapıştırıyordum. Onu bir ömür boyu saklamak istedim, olmadı.

Sonra bir gün ilkleri yaşadığım biri ile ömür boyu yaşamayı hayal ettim ve çok istedim.. Ailesi benden daha ağır bastı. Olmadı..

Sana onlarca hayal ve istek sayabilirim.. Bir tanesi bile olmadı… Şu an rayında giden şeylerinde bir gün bozulacağını biliyorum. Benim hep B planım var. Bazen o planı devreye sokmaya kendimi ikna edemesemde hep bir B planım var maalesef.

Dünkü soruya yeniden gelirsek… Kendime defalarca sorduğumda hep B planları aklıma geldi.

Huzuru kaybettiğimde ne yapacağım? Aşk bittiğinde ne olacak? İş kaybettikten sonra nasıl kabulleneceğim? Arkadaşım hıyarlık yaparsa nasıl altından kalkacağım? vs.

Bilmiyorum belkide kendimi sürekli buna ikna etmeye çalışıyorum ama ben gerçekten bir şey istemiyorum…

Bir şey istemiyorum…” üzerine 3 yorum

  1. A planı devreden çıktığı anda B planına yönelme var. Bu durumda sen B planını istemiyor musun ? Bir nevi yedekte oluşmasını istediğin bir şeyler var.

    Bende anlamaya çalışıyorum sen anladın mı ?

Bir Cevap Yazın

