Menfaat Dünyası


Her gün yeni bir olay ile karşılaşırken bir yandan da öğrenmeye devam ediyorum. Menfaat kelimesinin her ne kadar anlamını bilsemde kendisini henüz anlayabildim.

Birde sonuna dünyası kelimesini ekledinmi cuk diye oturuyor bahsedeceğim konuya.

Nedir konumuz? Hemen anlatayım.

Yakın zamanda tanıdığım iki farklı kişinin dostluklarını ve yakınlaşmalarını duydum ve tanık oldum. Peki bu beraberlikte beni tedirgin eden ne?

Biri Atatürk’ün fotoğrafını görse, kendisinden bahsedilse veya icraatleri konuşulsa köpüren, hakarete varan cümleler kuran biri iken diğer arkadaşımız Atatürk’e laf edilmesine, eleştirilmesine dahi tahamül edemeyen biri. Hatta Atatürk hakkında kötü konuşan birini tartakladığını da sosyal medyada açık açık yazan bundan gurur duyabilen kişi.

Peki nasıl oluyorda bu iki kişi yan yana gelebiliyor veya dostluk kurabiliyor.

Net cevap: Menfaat. Ortak menfaatler için bu ayırt edici özelliklerini ya saklıyorlar ya da yalanlar ile kendilerini kandırıyorlar.

Şaşırdım açıkçası.

Menfaat Dünyası” üzerine bir yorum

  1. İnsanlar sırf çıkar ilişkileri için bu durumu sürekli olarak tekrarlıyor. Ahkam kesen veya kesilen kişinin burada potansiyel durumu çok önemli !..

Bir Cevap Yazın

