Bence marka takip etmemeli..


Bir süredir markaların sizi facebook, friendfeed vb. platformlarda eklediğinin farkındasınızdır. Hatta seçim zamanı adaylar bile kapınıza geldi. Benim tesbitim insanların bundan oldukça rahatsız olduğu yönünde.

Marka bu hesapları internetten anlayan birine teslim ettiğinde sıkıca tembihliyor diye farzediyorum; git on binlerce takipçi elde et, gel. Görevi alan görevli önüne ne gelirse takibe alıyor veya arkadaş olarak ekliyor. Hatta kullanıcı marka ismiyle konuşanlar dahi var. Ben olsam hiçbirini yapmazdım. Sizden önce defalarca takipçi peşinde olan markalar kullanıcıyı sağır etmiş durumda. 

Yapılacak tek şey değer yaratmak. Uzman kişi yerine bu mecralara değer katan arkadaşları ekiplere katmak çok daha mantıklı. Bloglarında sizden bahsedecek bu kişiler kısa zamanda göz önünde olmanızı sağlayacaktır.

Son olarak.. Açılan hesaplar ile eğlensek çoşsak, bizi serseriliğe itse fena olmaz gibi.. 😛

Bence marka takip etmemeli..” üzerine bir yorum

  1. “Marka takip etmemeli” başlığını görünce kullanıcı tarafından algıladım cümleyi. Markaların takip etmeyin gibi geldi birden yazıyı okuyunca ne demek istediğinin farkına vardım.
    Kesinlikle katılıyorum eğer ticari bir iş için sosyal ağlarda hesaplar açıyorsanız kullanıcıların sizi takip etmelerini sağlamanız gerekiyor. Aslında bir nevi meydan okuma bu. Kolay yolu seçip bilerce kişiyi takibe alıp geri dönenlerden sayıyı arttırmak hem etik değil hemde anlamsız bir kitleye ulaşabilirsiniz.
    Kaliteli ve takip edilebilir içerik üretmek gerekiyor. Mutlaka takip edenlere sitelerinden farklı bir deneyim yaşatmalıdır diye inanıyorum.

Bir Cevap Yazın

