Seçim Fuarındaydım


Bugünü kendime ayırıp yatma taraftarıyken Ömer Ekinci’nin mesajı ardından arkadaşımın yurtdışından misafirinin gelecek olması beni bir anda fuar alanına attı. Çok faydalı oldu. Bu yazıyı yazmama sebep oldu.. 😉

Genel olarak araba giydirme, bayrak, flama, rozet tanıtımlarını göreceğimi sandığım fuar oldukça interaktifti. Hemen hemen her ajansta telefonla arama hizmeti var. Onu baştan söyliyeyim. 

Her gittiğim yerde hiçkimsede yokmuş gibi anlatsalarda belirlediğiniz ilçedeki tüm telefonları arayıp 25 saniyelik mesajınızı iletmeniz mümkün. Bu işi en interaktif yapan text to speak seçeneği sunan Akıllı Arama‘yı takdir ettim. Dikkatimi çeken bir başka husus ise web sitelerini ön planda tutmaları işi otomatiğe bağlama istekleri, bu yönde teşvik edici sunum yapmaları.

Fuarın en gözde hatta kendine güvenen ve sadece bu işi yapan firması Nihat Çeliker’in firması diye gördüm. Katologlara google’da birinci sıradayız diye yazmaları dikkatimi çekti. Hemen kendilerine bir soru yönelterek standa girdim. Bu katoloğu bastırdıktan sonra ya ikinci sıraya düşmüşseniz? Nihat bey arkadan çıkıp böyle birşey mümkün değil dedi. Yine arkalardan bir hanımefendi google ile anlaşmamız var diye latife etti. Google’nin kendi ürünlerini bile optimizasyondan geçirdiğini ve bu söylediklerinin yanlış olduğunu söylediğimde latifelerine açıklık getirdiler. Nihat Bey yıllardır bu işi yaptığını geçmişte isteyen her adaya çok iyi bir deneyim yaşattıklarını tekrarladı.

Seçimler ile ilgili tüm sitelerine Webofisi.com adresinden ulaşabilirsiniz. Nihat Bey ayrıca televizyonlardaki birçok programın konuk ayarlama kısmını yönetiyor. Kendisinden birkaç söz aldığımıda belirteyim 🙂

Son olarak Başkanımı Arıyorum nokta komdan bahsetmek isterim. Site diğerlerine nazaran çok yeni. 4 gün önce açılmış. Bugün itibariyle 20.000 tekil ziyaretçiye ulaşmış. Sitenin gazete ve televizyonlarda reklamları dönüyormuş. Siteye girip bölgenizdeki aksaklıkları bildirebilir başkan tercihinizi yapabilirsiniz. Sitenin kurucusu Tolga Başaran sitesi için çok iddialı. Sadece sitemiz referans alınarak seçmenin tercih yapabilmesini sağlamak istiyoruz diyor. Bu gerçekten çok iddialı bir hedef. Kendisine çok iyi bir misafirperver olduğu için teşekkürlerimi sunuyorum. Ayrıca bu sitenin arkasında Ento iletişim varmış. Tolga Bey aynı zamanda bu şirketin genel müdürü. Ayrıca domaini çok beğendiğimi itiraf etmeliyim.

Yukarıda bahsettiğim siteler fuar alanında benim dikkatimi çeken firmalar. Görüldüğü gibi televizyon medyası bu sektördeki açığı görmüş klasik yöntemlerle doldurmak istemiş. Siteleri pek inceleyemesemde hepsinde hazır site havası görüyorum. Bu kesinlikle yerdiğim anlamına gelmesin. Lakin hiçbirinde reklam haricinde gelir modeli hedeflenmemesi portalcılık oynamak benim pek hoşuma gitmeyen şey.

Fuar çıkışında aklıma gelen Ömer Ekinci’nin yardımı ile bulduğum Pronected projesinin kurucularının yer aldığı bir başka seçim projesinide yeri gelmişken paylaşayım. Standa projelerini öğrenmek için gitsemde Pronected merakım sebebiyle pek seçim projesini konuşamadık. Pronected’in yeni uygulamalarını, yeni sayfalarını gezdim. Açılacakları yeni pazarları ve destekleyecek dilleri öğrendim.  

Sıra geldi dostların işlerine…

Öncelikle Sadık, Sunumax ile başkan adaylarına daha güçlü mesaj vermelerini, mevcut web sitelerinde daha hızlı kontak kurmayı interaktif işler yapmayı öneriyor. Yerel web sitelerinin takipçilerine video desteği ile daha zengin banner uygulamalarını sunmayı hedefliyor. Mesela Beyoğlu’na özel bir web sitede mevcut ziyaretçilere daha etkili, onlardan bilgi isteyen zengin bannerlar Sunumax ile yapmak mümkün olabiliyormuş. Bakarsınız Mynet.com’da Başbakan çıkar kömürlerin karşılığını ister. Benden söylemesi.

Diğer taraftan Mavi dişli, lacivert gömlekli kahraman Ömer Ekinci İ. Melih Gökçek gibi cin bir adamın dikkatini çekecek projelere sahip. Birinci ürün seçimoto. Bir japon harikası(!) Bu araç ile seçmenlerinizin dolaştığı bölgelerde bulutut ile mesajınızı gönderebileceksiniz. İkinci seçenek ise toplantı yaptığınız yerlere bir adet çanta ile gitmeniz. Nitekim biz standa geldiğimizde çantalar harekete geçip örnek belediye başkanının videosunu yolladı. Çok güzel hareket olarak niteliyorum. Sitelerine şuradan ulaşabilirsiniz.

Son olarak fotoğraflar için Nokia 5800‘a teşekkürlerimizi sunuyoruz.. 🙂

Seçim Fuarındaydım” üzerine 5 yorum

  1. Ömer Bey Merhaba,

    Yorumlarınız bizi mutlu etti.Sitemizle alakalı keyifli düşüncelerinizi okumak bizlere ne kadar doğru bir yolda olduğumuzu bir kez daha gösterdi.

    Misafirperverlik noktasına gelince; ofisimizdede zevkle sizi ağırlamak isteriz.

    İyi çalışmlar

    Seçimlerin nabzı burada atacak
    http://www.baskanimiariyorum.com

  2. ömerenis inşallah seçim yorumlarda objektif olursun. ayrıca nokia telefon gerçekten çok kötü kaç para aldın “iyi” demek için. ben sana daha fazlasını verim blog işini bırak.

  3. yukardaki isimsiz arkadaşa aynen katılıyorum. sayın ömer enis sizde diğerlerinden farklı hiçbirşey göremiyorum. çok sıradansınız.

  4. Geri bildirim: Seçmen Konuşuyor! « Ömer Enis

Bir Cevap Yazın

