Radikal Genç Kapanmış!


Daha önce bir yazımın ve bir fotoğrafımın yer aldığı Radikal Genç yayın hayatına son vermiş. Yayın hayatına gelir paylaşımı ile başlayan gazete eki bir süre önce bu kararından vazgeçtiğini açıklamış büyük tepki almıştı. Bugün mail adresime gelen aşağıdaki mail biraz hüzünlendirdi.

Gençlik olarak bir yayın gücümüz olduğuna inandırdığı bu mecra, mailde görebileceğiniz gibi sosyal bir yayın aracına dönmüştü. Şimdi sizi Nazan Hanım’ın sıcacık bir o kadar samimi maili ile başbaşa bırakıyorum;

Sevgili Arkadaşlar,

En son söylemem gerekeni, çok üzülerek, en başta söyleyeyim: “RadikalGenç yönetimin aldığı bir kararla kapatıldı.”. Yani 11 Kasım 2008’de çıkardığımız sayı sondu. Şimdi artık lafı uzatma kısmına geçebilirim

Tam tamına 66 sayıdır birlikteydik. Biliyorum ki, hepimiz için çok değişik bir deneyimdi. Hem sizin için hem de kendi adıma söylersem benim için. Evet azınlıktaydık ama vardık. Ama şunu da biliyorum ki, gene varolacaksınız, bir yerlerde. Bu da inanın çok önemli. Belki de dünyada bile denenmeyen bir şeyi denedik ve 66 sayı becerdik. Bu da hiç fena bir başarı değil.

İki yıldan uzun bir zaman birlikte olmak elbette ki önemliydi. Şimdi biraz da kişisel fikrimi söylemek istiyorum. Biliyorum bir kısmınız bana çok kızdı, yazılarınızı yayınlamadık diye, yazılarınızı kısalttık diye, size yazıların yayınlanıp yayınlanmayacağını bildiremedim diye. Bir kısmınız da bunu umursamadınız ve sürekli gönderdiniz. Haftada beş altı yazı gönderenler oldu. Ama inanın şimdi gerçekten şu bitti yazısını yazmak benim için epey zor. Çünkü üç beş kişi dışında kişisel olarak hiçbirinizle tanışmamış olsam da, bizim için hepiniz teker teker arkadaşım ve yeni fikirler öğrendiğim insanlardınız. Yine aynı yere geleceğim, bazen beni direk karşınızda bulduğunuz için hakaret ettiniz, (hatta küfür edenler bile oldu), bazen ben size kızdırdım. Ama gene de iyi iş çıkardık. En azından şunları söyleyebilirim. Aranızdan bazıları yazılar sayesinde tanıştı, sevgili oldu, evlenenler bile oldu! Aranızdan bazıları ülkenin doğusunda işsizim diye umutsuzluğa kapılmışken RadikalGenç’te okuduğu bir yazıyla Toplum Gönüllüsü oldu ve şimdi onlarca kişiyle bu işte çok çok mutlu, bazıları bu ekten yola çıkarak dergi çıkarmaya başladı, bazıları sevmediği işini bırakıp yepyeni yollara heyecanla atıldı, bazıları burada yayınlanan yazılardan sonra iş teklifleri aldı, bazıları işe girdi… En keyifli kısımlardan biri de siz gençlerin yazdıkları birçok şeyin daha büyüklerden sürekli takdir alan ve umutlarını yenilediğini söyleyen maillerle karşılık görmesiydi. Buna benzer çok keyifli ve heyecan verici şeyler yaşadık.

Şimdiye kadar sizlerle çalışmak son derece keyifliydi. Emekleriniz için çok teşekkür ederim. Ve şunu da eklemek isterim ki, sizlerden çok öğrendim. Hemen söyleyeyim, belki şimdi kapanmış olabilir ek ama belli mi olur belki ileride yine böyle bir deneme yapılabilir. Ya da başka bir platformda tekrar karşılaşırız. Ve yazmaya devam etmek, Radikal İki’de yazı gönderebilirsiniz. (ek@radikal.com.tr) Belki ısrarlı gönderimler sonucu, RadikalGenç fikrinin doğmasına sebep olan “GENÇLER” sayfası tekrar hayata geçer.

Tekrar birlikte geçirdiğimiz iki yıldan fazla zamana ve harcadığınız bütün emeklere teşekkür ederim.

Nazan Özcan

Radikal Genç Kapanmış!” üzerine 3 yorum

  1. Kapanmasının bence tek nedeni radikal genç’i takibinin zor olması, tamam 15 günde bir çıkarın ama bari şu 15 günü ayın başı ve ortasına denk getirin. Bu yüzden kaç kere radikal genç’i kaçırdığımı bilirim.

Bir Cevap Yazın

