Bloglar Webrazzi mi oluyor?


Tasarım ve içerik açısından çok para kazanan Webrazzi‘ye benzemeye başladık sanırım. Benim benzettiklerim;

Selçuk Hoca, Güneşin Tam İçinde, Fikribol, Tekno Dergi vs.

Bloglar Webrazzi mi oluyor?” üzerine 9 yorum

  1. Zor istesek de zor. Çünkü tek bir konuda yazmıyorum.
    25 civarında kategori olduğu için zor.

    Benim arabirim değiştirmemin sebebi okunma sayıları. Dikkatle baktığımda haklı olduğumu görüyorum. Alışık olduğumuz Güneşin Tam İçinde temasında son yazılanlar ve görselleri yoktu. Ama şimdi yeni bir yazı yazınca daha çok okunuyor sadece Google’dan gleen okumuyor. Kullanıcı farkediyor.

    Bu temayı ise daha önceden de kullandığım hatta Mihrace.Net’te de kullanmıştım, zaten bu tarz tasarım belli bir sitenin değil olamaz da WordPress çıktığından beri klasik teması bile böyleydi. Solda içerik sağda menü. Bu en temel tasarımdır.

    İçeriğe gelince hodri meydan 25 kategoride yazabilen ve orijinal yazabilen varsa gelsin 🙂 Bayağı eğlenceli olacaktır.

    Bakalım hem bilim, hem sanat, hem bilgisayar hem sinema hem eğitim, hem müzik, hem şiir, hem fotoğrafçılık, hem mistik, hem enerji, hem su hem sunum teknikleri, iletişim bilimleri vb. dallarında her gelenin bravo dediği yazı yazabiliyorlar mı?

    Bir dalda yazarlar ama 25 dalda tek başlarına yazarlarsa helal olsun derim.

    Yani birine benzediğimiz yok. Aksine çoğu kişi bizi takip ediyor. Amacım kullanıcının daha kolay anlayacağı sade bir arabirime dönmekti. Üstelik bu tema değişikliği bitmedi. Sürekli düşünüyorum. En temiz arabirime kadar da durmayacağım 🙂

    Eğer web2.0 yazılarını kastediyorsan benzemek derken bahsettiğin siteler henüz domainlerini almadan önce forum.zoque’da yazıyorduk. Merak eden foruma girip bir baksın.

  2. Cevap hakkımızı kullanalım 🙂

    Blogumu takip edenler hatırlayacaklardır. Bir süre önce kişisel blog olayına kısmen nokta koyup bilişim kültürü eksenli bir blog yazmaya başladım. Bu kararı almamda en büyük etken dağınık konularda yazdığım yazıların daha fazla bilişim ile ilgili konularda yoğunlaşmasıydı. Dolayısıyla oldukça kişisel bir karardı bu. Webrazziye bu anlamda bir özenmişliğim yok.

    Tasarım olarak benzemeye gelirsek. Zaten Süleyman Hocam gerekli cevabı vermiş. Blogumun yapısı bildiğimiz, milyonlarca örneği olan iki kolonlu yapı. Bloga tema seçerken okunabilirliğin ve ulaşılabilirliğin en üstte olduğu temaları seçiyorum. Bir temanın üzerinde sahiplenecek derecede bile değişiklikler yapsam muhakkak tema yapımcısına link veriyorum. Yani başkaları gibi copyright satırlarını kaldırıp tasarımımı orijinalmiş gibi göstermiyorum.

    İçerik olarak Webrazzi’ye benzemekte bir sakınca görmüyorum. Aynı alanda yazan bir çok kişi hakkında bu denebilir. Kaldı ki belirli imkanları elinde bulunduran kişilerin blogları ile hasbelkader bu işe bulaşmış insanların bloglarını karşılaştırmak çokta akıllıca değil. 5 yıldızlı bir otelin aşçısının yazdığı bir yemek blogu ile Ayşe Teyze’nin, oğlunun bilgisayarından yazdığı, yıllanmış tarif defterinden sayfalar okuduğumuz blogu muhakkak farklı olacaktır. Fakat her ikisinin de ayrı tatları oluğunu ifade etmem gerek.

    Buyrun söz iddia makamında 🙂

  3. Süleyman Sönmez hocam, ne güzel söylemişsiniz. Gereksiz mütevaziliğe yer vermemeniz, ben buradayım demeniz çok hoşuma gitti. Ben de yazıyorum, yazacağım.

    Selçuk Hocam, Webrazzi’ye benzemek zaten neden kötü olsun? Bence açıklamaya çalıştığınız durum yersiz. Sizleri bilen biliyor. Kaldı ki Webrazzi’yi de falancı ingilizce, almanca bir bloga benzetmek pek ala mümkün.

    Her zamamki gibi, içerik hem de Türkçe içerik diyorum. Siz ve sizler gibi (biz bir süreçten geçtiğimiz için kendimizi aynı kefeye koyamıyorum henüz!) dolu dolu içerikli nice sitelere ve bloglara kadeh kaldırıyorum 🙂

    Yaşayın, varolun, örnek olun…

  4. Öncelikle merhaba sevgili Ömer ,
    İşin açıkçası kararsız kaldım , acaba bu yorum iyi mi kötü mü? Çünkü olayı webrazzi yönünden ele alırsak , kaliteli bir oluşum olduğu yadsınamaz.İşe bu tarafından bakarsak webrazzi’ye benzemek güzel birşey.Ancak diğer taraftan da bakacak olursak,bu özgünlüğümüzü yitirdiğimiz anlamına mı geliyor , pek emin değilim? Kendi blogum için konuşacak olursam , son zamanlarda çalıştığım yerdeki yoğunluktan dolayı eskisi kadar sık yazamıyorum bile.Buna rağmen bir seçiciliğe de gittim.Artık her önüme gelen teknolojik gelişmeyi yazmıyorum.Gerçekten içinde olduğum ve yaşadığım durumları ele alıyorum.

    Bu yazdıklarımdan sonra genel olarak ele alırsak hem özgün hem de webrazzi gibi kaliteli olduğumuz mu ortaya çıkıyor ? Evet şimdi söz sizde efendim , detaylı bir açıklama bekliyoruz 🙂

  5. Bir de unutmadan “omerenis.wordpress.com paparazzi mi oluyor?” diye bir yazı yazayım da gör gününü! Hatta arkadaşlar hepimiz yazalım değil mi yazmışken. Şöyle onbinlere ulaşalım. İtham nasıl yapılırmış görsün arkadaşımız 🙂

    Bizi heyecana kaptırıp cevap hakkı ile ortalığı kızıştıran bu faniye gününü gösterelim 🙂

  6. Geri bildirim: Başka Kim Projesini Dünya Çapında Tanıtmak İster? » Don Kişot

Bir Cevap Yazın

