Emsvizyon Sadece Bize Konuştu!


emrah2.jpg

Daha önce CEO ile yaptığımız blog-söyleşiyi bu sefer Emrah’la yaptık. Emrah net aleminde emsvizyon olarak tanınıyor. Web sitesine buradan, flickr’ına buradan deviantart hesabına buradan ve son olarakta bloguna buradan ulaşabilirsiniz.İşte başlıyoruz 🙂Ne iş yapıyorsunuz? Aslen elektronik teknisyeniyim ancak İstanbulda bir web firmasında grafik tasarımcı olarak çalışıyorum.Neden ve ne zamandan beri blog yazıyorsunuz?Esasında blog yazmak amacında değildim. Yıl 2004’dü galiba, arkadaşlarıma bulduğum ilginç şeyleri devamlı postalamaktansa bir panoya koyayım dedim pano olarakta blogger’i kullanıyordum. Sonra bunun dünyada bir akım olduğunu anladım.

Hala duruyor mu?

Artık durmuyor. Daha sonra bu panoyu kurallarına göre kullanmayı tercih ettim ve blog yazmaya başladım. Elimdeki domainlerden birisinide -tesadüfen- isim olarak koydum ve sosyalmekan doğdu.

Sanırım sosyalmekan.com’u sosyal ağ yapmak istiyorsun?

Öyle bir çabamız var. Bir imleme sitesi ya da mimleme sitesi olmayacak. Bir aktivite sitesi olacak. Şimdilik içeriği gizli kalsın. Daha fazla söylemeyeyim.

Peki, site açıldığında ne yapacaksın? Yeni bir yerde blog açmayı düşünüyor musun?

Kişisel sitemin altında blog kısmı devam edecek “emsvizyon.com\blog” gib…

Sosyal imleme sitelerinde en aktif kullanıcılardan birisin. Bunu neye bağlıyabiliriz?

Sosyal imleme siteleri bir araçtır ve bende bu aracı kullanıyorum. İçeriğimin okunması için imliyorum. İçeriği duyurmanın en pratik yoluda bu gibi siteler, amaçları da bu zaten.

Peki içeriğini duyurdukların genelde ne oluyor? Veya neler yazıyorsun bloğuna? Temel bir felsefen var mı?

Temel bir felsefem var ama belirli konulara bağlı kalmıyorum. Karakterim gereği hep bilim ve teknolojiye, tasarım ve görsel sanatlara meraklı olmuşumdur. Ayrıca hayatın çeşitli ve ap ayrı gibi duran dalları arasında felsefik bağlar kurmayı seviyorum. Düştüğüm kimi çelişkilerim yazılarıma ve anlatım bozuklukluğuma da yansımıyor değil, ancak; dikkati çekmek istediğim noktalara da varmıyor değilim. Yazılarımı da kendimce bir grup insana yazıyorum. Bu kafamda oluşturduğum bir küme. Bu küme sayesinde hit yapmak çok okunmak gibi hırslara kapılmıyorum.

Peki bu linkteki gerçek Göktürkçe mi?

Evet doğru. Daha doğrusu göktürkçe yapmaya çalıştım. Ama grameri doğrumu bilmiyorum. Sadece günümüz türkçesinin göktürkçe yazımı. Sizde yapabilirsiniz. Çok kolay. sadece buradan fontu edinmek yeterli. Ben Türk kültürüne ve tarihine meraklı birisiyim. Gurur da duyuyorum.

Sabah kalktınız bilgisayarın başına oturdunuz, blog kürede ilk neye bakarsınız?

Bilgisayar başına oturduğumda tek bir yere bakmam, bir çok yere bakarım. Çünkü firefox kullanıyorum ve rss takipçisi çok işime yarıyor. Pilli sitelerini takip ediyorum ayrıca hergün deviantart’ı kontrol eder istatistiklerime ve mesajlarıma bakarım. flickr’da aynı şekilde. Bunlar rutinimdir.

Blogunuzu en çok kimler ziyaret ediyor?

Şu saçma yasak gelmeden önce yaklaşık 600 ziyaretçim olurdu. Bunların çoğu da kafamda belirlediğim kişilerden oluşurdu. Bu kişiler internetten haberdar ancak tam kavrayamamış insanlar. Zaten en çok onları bloğuma çekmeyi istiyorum. Ben çok biliyorum felan diye değil ancak hani bilirsiniz sadece msn kullananlardan biraz daha ileri kişiler. İşte onlar internet ve bilgisayarla mecburen tanışmış kişiler. Kitap okumayan veya bilgiye aç olduklarını bilmeyen insanlar. İşte o insanlara tesadüfende olsa birkaç parça şey aşılamaya çabalayıp, hani “vayy be cidden dünyada böyle şeyler de var mı?” dedirtmeye çabalıyorum ve takipçilerimde bu kişilerden oluşuyordu. Ama şimdi artık sadece dns ayarlarını değiştirmeyi bilenler gelebiliyor. ironik ve traji komik.

En sevdiğiniz yazınız?

Hemen hepsi. Lakin Canon makinem ve f-16’lar ile ilgili yazılarım en sevdiklerimden diyebiliriz.

Hangi blog yazarının bloğuna sahip olmak isterdin?

Hiçbirinin.. Benim öyle hırslarım veya arzularım yoktur. Elimdekine şükreder ve değerini bilmeye çabalarım.

İlham kaynağınız nedir? Ya da yazmak için ilhama ihtiyacınız var mı?

Herşey.. Hayattaki herşey ilham kaynağım. Hayatın felsefesi adını koyduğum bir his. Hayatta ders çıkarılacak ilham alınacak o kadar çok şey varki büyüklüğü ve çeşitliliği hakkında konuşmak bile abes. Kimi insanların öğrense iyi olur dediğim ya da bu neymiş yahu ben şunu bir araştırayım dediğim hemen herşey, bilgiyi paylaşmak,üretmek,ki gerçekten üretmek.Bu en önemli kilit noktası ve hareket sağlayan güçler çeşnisi…

Tasarım için geriden gelen öğrencilere neler tavsiye edersin? Ben senin tasarımlarında süreklilik görüyorum. Tarzını hiç bozmadan bıktırmadan devam ettiriyorsun. Bu tarzı nasıl kazandın?

Taklit etmeyerek. Elbette bende en başlarda elim kırılsın diye acaba şunu nasıl yaparım gibisinden birşeyleri taklit ettim ama asla özgün birşey yaratma çabası içindeyken kendi edindiğim yeteneklerden başka şeyleri kullanmadım. Yani takliti bir nesne bir eleman gibi kullanmaktansa o an oluşturmam gereken bütünlük için her defasında sıfırdan yaptım.. Bir tavsiye benim haddim olamaz elbette çünkü güzellik gibi göreceli bir kavramın peşinden koşan insanlarız ama işlevsellik ve güzelliğin harmanlandığı bir noktadan bahsediyorsak, derimki; nasıl gidiyorsa öyle olsun…
Elinden nasıl çıkarsa… Eğer tutkuyla bağlıysan yaptığın şey zamanla heykeltraş misali şekil veriyor insana. Hatta törpülüyor bile..

Senden birer tane tavsiye; yazı, fotoğraf ve video istiyoruz.

Video, Fotoğraf ve Yazı

Emrah zaman ayırdığın için çok teşekkür ederim…

Emsvizyon Sadece Bize Konuştu!” üzerine bir yorum

  1. Geri bildirim: ilk röportajım « SosyalMekan.com

Bir Cevap Yazın

