Reklam pastasından pay alabilmek


my_dolmalarim_by_yesildevgif.jpgBugün üniversiteye derse geç kaldım. Mübarek temel elektronik dersinden quiz oluyormuşuz. Tekmetokat içeriye daldım. En ön masa gene bana ayrılmış bekliyordu. Oturdum herkes soruları çözerken bende sabahki öğrencilerin unuttuğu ödeva göz atmaya başladım. İşte bu yazının hikayesi oradan geliyor.

Ödev reklam üzerine yapılmış. Birçok uzmana sorular yöneltilmiş. Reklam mecralarına yönelik gelişmelerden haberdar olunmak istemiş. Bu mecraların içinde televizyon, dergi, tematik kanallar, radyo, outdoor, sponsorluk vs. Bunları es geçiyorum. Bizi ilgilendiren kısım olan internette reklam üzerine fikirlerine yazımda yer veriyorum;

Özgür Sağlam (Reklamcılık Vakfı Başkanı) : İnternet kişilere ulaşma hızı, hazırlık kolaylığı, prodüksiyon ekonomikliğinden yola çıkarak alternatif mecradaki gücünü her geçen gün artırıyor.

Hakan Uyanık (Reklamverenler Derneği Başkanı) : 2006’da internet reklam yatırımlarında yüzde 70’lik artış oldu. 2007’de bundan daha fazla büyümesini bekliyorum.

Banu Erkıran (Mediacom İstanbul’un Genel Müdürü) : Reklam pastasından en büyük payı televizyon ve basılı medya alıyor. Bu iki mecra dışında internette artış bekliyoruz.

Mete Soğuksu (ZenithOptimedia Türkiye Genel Müdürü) : Gelecek 5-6 yıl içinde internetin yüzde 10 paya sahip olacağını söylemek gerçkeçi olmaz. Bu periyot içinde internetin oranı artsa da yüzde 1.4’den yukarı çıkmasının beklenmemesi gerekir.

Alper Üner (Grey Worldwide İstanbul CEO’su) : İnternet ve SMS ortamında çok kreatif işler çıkıyor. Gençlere hemen tüketip atacağı çerez medya sunmak lazım. Türkiye genç bir ülke ve kitlenin tükettiği mecra klasik mecralar değil. Bu kitleyle birebir temasa geçmek isteyenler bu alanı kullanıyor. Burada yapılacak çok iş var.

M. Dumrul Sabuncuoğlu (Publicis Consultants’ın Genel Müdürü) : Reklamveren ve reklamcı bu mecraya henüz yeterince itibar etmiyor. Yine de reklam payının 4-5 yılda yüzde 5 olacağını düşünüyorum.

Çok ünlü ilim adamlarımız böyle düşünüyor. Arda bey 2008 öngörülerini şöyle sıralamıştı. Oradan yine bu yazıya alıntı yaparsak;

2008‘de internet reklam pazarı Türkiye‘de önemli büyüme yaşayacak. Bu önemli büyüme birçok medya şirketinin içerik sitelerine odaklanmasını ve bu alanda satın alma yapmasını hızlandıracak. Büyüme ile ilgili birçok kişi ve kurumun %20 olan beklentisi benim tahminimle %50 seviyesinde olacak.

Gelecek parlak. Di mi Eloy? 🙂

Peki bu pastadan en iyi şekilde nasiplenmek için ne yapmak gerekir? Ben olsam geçmişe bakardım. Daha zor şartlarda 2007 yılında kim neler yapmış? Köşeyi kimler dönmüş? Aaaa pardon herşey para değildi. Pazarlamacı Murat Buyurgan 2007 yılında başarılı bulduğu servisleri bir bir sıralamış. Halbuki ben bunu sunipeyk ve webrazziden beklerdim.

Peki sizce 2007’de en çok kim kazandı? Gelecekte ne gibi projeler kazandıracak?

02.01.2008 

Reklam pastasından pay alabilmek” üzerine 3 yorum

  1. Reklam pasatası her ne kadar büyürse internet sitelerinin sayısı onun 10 katı büyüyor bence, olumlu olanda bu zaten. Ülkemizde bu işi besleyecek, bu işe gelir sağlayacak kapılar açılması, içi bilgi dolu internet sitelerinin çoğalmasını ve ülkemizde ki bilgi akışını da hızlandırmaya sebep olucaktır.
    2008 de ülkemizde yasaklanan bahis sitelerinin tekrar yayına başlamasıda gündemde. Bu siteler ziyaretçileri belki kötü bir yola sevketsede büyük maddi destek yarattıkları için yayıncıları cesaretlendiriyordu.
    Ayrıca 2008 de google adsense’e rakip olabilecek Türk reklam sistemlerininde hızla artması bekleniyor.
    Kısacası internet yönünde herşey olumlu gibi hadi hayırlısı.
    Bol kazançlar.

Bir Cevap Yazın

