Erken Kalkmanın Faydaları


my_converse_by_modela.gif 

Bundan üç veya dört sene önce abim babamdan işleri tamamen devralmıştı. Benimde adam akıllı maaş almaya başladığım ilk günlerdi. Abim ilk iş olarak alt komşumuz Yavuz Sevimli’yi işe aldı. Yavuz abi bana hep Japonları anlatırdı. Sabah erken kalkıyorlarmış, çok çalışıyorlarmış bu sebepten çok başarılı imişler, falan feşmekan.

Ben nedense saat yediden sonra gözüne uyku girmeyen bir mahlukatım. Her zaman erken kalkar, günü daha iyi kullanmayı hayal ederim. Lakin bir cacık olduğu yok. Gene akşam olduğunda elde var sıfır.

Şimdide saat dokuz olmasını bekliyorum. Ramazan abiyi arıcam. Prensip meselesi dokuzdan evvel iş görüşmesi yapmıyorum. Birde saat altıdan sonra gelen telefonlara bakmıyorum. Buda müdür beyin emri.

Erken kalkmak için ne yapılabilir diye kendimize sorabiliriz? Benim size en kısa ve öz tavsiyem işkence çektiren kanepede yatın. Ben öyle yapıyorum. Mutlumuyum? Kesinlikle hayır ama alıştım. İnsanoğlu işte. Birde bu yazıda erken kalkmaktan laf açmışken birde imamın dediğini yap yaptığını yapma atasözünde bahsetmek isterim. (umarım doğru yazdım) En yukarıda japon örneğini veren Yavuz abi uyku konusunda oldukça hassas, işe beş dakka erken gidelim teklifini ısrarla reddeden ve mantıklı sebepler (bahaneler) bulan bir vatandaştı. Olsun genede severim, iyi bir komşu. Güzelde tavuk haşlama yapıyor. Efem erken kalktım ama uyumak istiyorum.

Bir Cevap Yazın

