3D Olayına Giriş!


Geçen Deviantart’ta güzel çalışmaları olan bayağı tecrübeli bir abimize -send note- yoluyla şu soruyu sordum.

Soru:3D olayına hiç girmemiş biri olarak sizden nerden başlamam gerektiği konsusunda tavsiye istiyecektim (kitap falan)…

Cevap:Nerden başlamaktan önce bence şunu sormalısın kendine,acaba 3D olayına girmeyi gerçekten istiyormuyum diye Tabi bu işin şakası. 3D dünyası biraz acı dolu bir dünya. Kendi modelini yapmadıktan sonra seni adam yerine koymuyorlar. Ben henüz 1 senedir 3d yapıyorum ama hala %100 kendi modelimi yapabilmiş değilim. Ki 20 küsür senelik neredeyse bilgisayar bilgim ve yabancı dilimin iyi olması rağmen. Neyse bu 3d olayı kişiden kişiye değişir.Çok fazla zaman alan bir olay 3d olayı. İlk önce kendine yakın yada kullanmak istediğin programı seç. Benim tavsiyemkaynak ve ders bulma açısından en kolay olan 3D MAX. Web te en fazla tutorials bulabilceğin program bu. İlk olarakta programı çöz. Tools lar ne işe yarar onları öğren. Hali hazırda gördüğün çalışmaları yapmayı beklemek hayal kırıklığı bence.Bu işi ciddi ve sistematik yapmak gerekiyor. Son üç aydır sürekli modelleme üzerine çalışıyorum. Ve hala istediğim noktaya gelemedim.Sana ders notları olarak, [link]adresini öneririm. Hem türkçe hemde geniş bir kaynak.

Ardından kendisine teşekkür ettim. Kendisi en kısa zamanda tekrar dönerek ufak bir yazı daha yolladı. Kısa ve harika 🙂
2.Cevap:Estf. Ne yaptım ki?Sadece her iş başlangıcında olduğu gibi, ciddi ve programlı başlamanda faydavar. Yoksa ilerledikçe sıkıntıların çekilmez olucak. Temel bilgiler olmadananimasyon yada artistik çalışmalar yapman hem seni geriletir, hemdeçalışmalarını paylaştığın insanlar tarafından tepki görebilir.Nu link bir portal. Burdan bir çok siteye bakabilirsin.[link]Bana sorarsan tüm gücünle kafan fresh iken, modellemeden başla.Gerisi çok basit.

Kendileri çok mütevazi olup çok da tecrübeli. Deviantarttaki sayfasından çalışmalarına ulaşabilirsiniz.
3D olayına giremedim yoğunluktan. Belki birisi faydalanır diye yayınlıyorum herkese saygılar…

3D Olayına Giriş!” üzerine 2 yorum

  1. Geri bildirim: Türkiye’nin en eski blogları – BT Magazin

  2. Geri bildirim: ilk Türkçe Bloglar, En eski bloglar

Bir Cevap Yazın

